Senior Servicedesktekniker till Pågen AB, Malmö

Välkommen till Pågen och vår gemenskap där alla hjälper alla. Varje morgon levererar vi rykande färskt bröd från ugnen till våra konsumenter i Sverige och runtom i världen. Vi utökar nu vår IT-avdelning och söker därför dig, Senior Servicedesktekniker, som gillar en händelserik och utvecklande vardag och vill vara en del av vårt engagerade team.

Vad erbjuder vi dig?

Vi välkomnar dig som har vilja och glöd, får saker att hända och kan utmana. Vi är stolta över de resultat vi uppnått men är måna om att utvecklas, är öppna för nya sätt att se på saker och vill alltid bli lite bättre - varje dag. Vi är små nog att fatta snabba beslut som krävs för att hitta nya vägar och nå resultat. Vi tror på kraften att göra förändringar tillsammans och hos oss har du möjlighet att göra skillnad.

Hos oss blir du en del av den viktiga svenska livsmedelsförsörjningen. Att leverera färskt bröd till landets butiker varje dag innebär en fartfylld och varierad vardag oavsett vad du arbetar med här på Pågen. Dagligen ställs vi inför nya utmaningar som vi löser tillsammans. Vi har bakat bröd sedan 1878, men resan har bara börjat. Nu tar vi steget in i framtiden för att bli Europas modernaste bageri. Och vi vill ha dig med på resan.

Om arbetet

I rollen som Senior Servicedesktekniker kommer du på daglig basis att arbeta med användarstöd och support inom IT. Vår servicedesk hanterar både första och andra linjens ärenden på en mycket bred nivå; allt från hård -och mjukvarusupport, klientsupport, applikationssupport och lösenordsbyte, till felsökning, administration av servrar, koordinering och kontakt med tredjepartsleverantörer. Rollen ställer höga krav på service och användarbemötande. Du kommer att supportera våra användare via telefon, mejl, ärendehanteringssystem, remote och även på plats. Vi har användare även utanför Sverige. Rollen innebär även hantering av Windows servrar och nätverk/brandväggar.

Rollen som Senior Servicedesktekniker är på plats på vårt huvudkontor i Malmö. Arbetstiden är dagtid mån-fre men visst arbete utanför ordinarie arbetstid och beredskapstjänstgöring kan förekomma.

Vem är du?

Vi söker dig med minst 3-5 års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter. Din förmåga att arbeta affärsmässigt och bygga relationer är oerhört viktig. Du finner glädje i att ge råd och stöd och därmed kan bidra till utveckling. Att du brinner för service och "det lilla extra" samt att du alltid har kollegan i fokus är en självklarhet. Övriga kvalifikationer:

·        Mycket god administrativ kunskap om AD, Entra ID, MS365, ärendehanteringsprocess, dokumentation/uppföljning

·        Relevant erfarenhet på minst 3-5 år och trivs i rollen som en servicedeskmedarbetare

·        Mycket goda kunskaper gällande server, nätverk och klient

·        Självgående

·        God förmåga att finna vägar till rätt lösning

·        God analytisk förmåga och kvalitetsmedveten

·        Kunna flytande svenska och engelska i både tal och skrift

·        Felavhjälpning/felsökning gällande datorer, skrivare och mobila enheter

·        I rollen ingår resor då Pågen har användare på flera platser i Sverige. B-körkort krävs.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet där det är viktigt att du är lösningsorienterad, social och kommunikativ. Du har lätt för att lära nytt och trivs i en roll där du har många kontaktytor. Vidare har du driv, är självgående och bekväm med att ta egna initiativ.

Sök tjänsten
Varmt välkommen med din ansökan med sista ansökningsdag den 250325 men ansök redan idag då vi hanterar ansökningar löpande. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta IT-chef Infrastruktur, Mickael Kroon, mickael.kroon@pagen.se eller 040-323855.

Ansök

Område

Data/IT

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Ort

Malmö

Publicerad

2025-03-08

Sista ansökningsdatum

2025-03-26

Dela

Jobba hos oss | Pågen

Vill du bli medarbetare på Pågen?

Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot spontanansökningar utan hänvisar alla sökanden till våra lediga tjänster som läggs upp här på vår hemsida. Kopplat till dessa kan vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR-lagen.

Vill du veta mer om Pågen?

Kort om Pågen

En samlad överblick över hur det började för över 140 år sedan och vad vi gör idag.

LÄS MER

Vi bakar med kärlek

Betyder omtanke om råvaror, medarbetare, konsumenter och våra gemensamma resurser. 

LÄS MER

Våra Värderingar

Ledorden engagemang, mod, ansvar och gemenskap hjälper oss att leva värdegrunden.

LÄS MER

Bagare pågen vid deggrytor | Pågen

Arbetsmiljön i fokus

En god arbetsmiljö där våra medarbetare mår bra är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta baka bröd till kommande generationer, t.ex. att:

  • löpande se över arbetsmiljön, bedöma risker, åtgärda och följa upp för att förebygga risker för arbetsskador och arbetsrelaterad ohälsa.
  • skapa en stimulerande arbetsmiljö som ger möjlighet till personlig och yrkesmässig utveckling.
  • ha nolltolerans mot diskriminering, kränkande särbehandling och trakasserier.
  • mångfaldsaspekten alltid vägs in vid rekryteringar jämte verksamhetens behov av kompetens.
  • satsa på hälsofrämjande insatser och ha ett generöst friskvårdsprogram för medarbetarna.