Ekonomiassistent till Pågen

 

Pågen söker nu en administratör/ekonomiassistent till ekonomiavdelningen med placering i Malmö. Du kommer att ingå i Pågens Shared Service Centre. Avdelningen sköter redovisningen för över 20 bolag.

Jobbet som ekonomiassistent/administratör:

Vi erbjuder dig att bli en del av vårt team där du kommer att jobba huvudsakligen med leverantörsreskontra samt en del administrativa uppgifter. Leverantörsfakturor hanteras elektroniskt men du ankomstregistrerar, gör mallar, skickar ut fakturorna, hanterar påminnelserutiner samt lägger upp nya leverantörer.

Bakgrund och erfarenhet:

Du är gymnasieekonom eller har en likvärdig, yrkesinriktad utbildning inom ekonomi eller administration samt minst 3 års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra.

Du bör även ha erfarenhet av system för hantering av leverantörsfakturor, gärna Medius. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketet och då främst Excel.

Då du kommunicerar såväl med våra leverantörer och kunder som medarbetare i hela organisationen är det viktigt att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vem är du?

Som person är du serviceinriktad, strukturerad, noggrann, effektiv, stresstålig och självgående. Du vill vara en del av vårt team där vi jobbar i enlighet med Pågens gemensamma värderingar och mål.  Du är positiv, tar gärna egna initiativ och ansvar och har viljan att förändra till det bättre.


Sök tjänsten:

Tjänsten är på heltid med 6 månaders provanställning. Önskat tillträde enligt överenskommelse.

Din ansökan vill vi ha senast 2022-02-15,

Urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag!

Inför varje rekrytering tar vi ställning till relevanta rekryteringskanaler. Därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Tack!

Ansök

Område

Administration, ekonomi, juridik

Beläggning

Tillsvidareanställning

Ort

Malmö

Publicerad

2023-01-24

Dela

Jobba hos oss | Pågen

Vill du bli medarbetare på Pågen?

Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot spontanansökningar utan hänvisar alla sökanden till våra lediga tjänster som läggs upp här på vår hemsida. Kopplat till dessa kan vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR-lagen.

Vill du veta mer om Pågen?

Kort om Pågen

En samlad överblick över hur det började för över 140 år sedan och vad vi gör idag.

LÄS MER

Vi bakar med kärlek

Betyder omtanke om råvaror, medarbetare, konsumenter och våra gemensamma resurser. 

LÄS MER

Våra Värderingar

Ledorden engagemang, mod, ansvar och gemenskap hjälper oss att leva värdegrunden.

LÄS MER

Bagare pågen vid deggrytor | Pågen

Arbetsmiljön i fokus

En god arbetsmiljö där våra medarbetare mår bra är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta baka bröd till kommande generationer, t.ex. att:

  • löpande se över arbetsmiljön, bedöma risker, åtgärda och följa upp för att förebygga risker för arbetsskador och arbetsrelaterad ohälsa.
  • skapa en stimulerande arbetsmiljö som ger möjlighet till personlig och yrkesmässig utveckling.
  • ha nolltolerans mot diskriminering, kränkande särbehandling och trakasserier.
  • mångfaldsaspekten alltid vägs in vid rekryteringar jämte verksamhetens behov av kompetens.
  • satsa på hälsofrämjande insatser och ha ett generöst friskvårdsprogram för medarbetarna.