Lilla Harrie Valskvarn söker serviceinriktad Logistikansvarig

 

ARBETSBESKRIVNING

Lilla Harrie Valskvarn söker en serviceinriktad logistikansvarig som har tekniskt kunnande och erfarenhet av

personalansvar.
Tjänsten är en viktig del i verksamheten och är placerad på huvudkontoret i Lilla Harrie.


Dina huvuduppgifter består av:

- Organisera och koordinera transporter med både egna och externa bilar.

- Fortlöpande kommunikation med kunder, leverantörer och produktionsanläggningar.

- Planera arbetsschema och transportflöde för underställd personal.

- Ansvara för Lilla Harrie Valskvarns fordonspark vad gäller löpande service, underhåll och reparationer.


Tjänsten ställer krav på att transporterna uppfyller de ramar som fastställts vad gäller kvantitet, kvalitet,

ekonomi och hygien. Likaså kommer det läggas stor vikt att verksamheten drivs enligt riktlinjer för miljö-,

arbetsmiljökrav.

Vi söker dig som har minst 5 års arbetslivserfarenhet inom transportbranschen. Det är en merit ifall du har goda kunskaper om transportregler. Du har erfarenhet av personalledning, administrativt arbete samt har god datorvana och behärskar Officepaketet. Du har även tekniskt kunnande och kan sätta dig in i fordonsparkens behov.

 

För att trivas i rollen som logistikansvarig skall du vara självgående, tekniskt kunnig och, serviceinriktad.

Tjänsten är stundtals intensiv och kräver därför både flexibilitet och stresstålighet. Som person är du

strukturerad, noggrann och mån om att leverera kvalité i tid.

 

Att vara en lagspelare och ha känsla för teamet både internt och externt är en naturlig del i

vardagen.

 

KVALIFIKATIONER

Erfarenhet från Transportbranschen.

Tekniskt kunnande

B, C, CE körkort

Yrkeskompetensbevis (YKB)

Dokumenterad erfarenhet av arbetsledning

 

PERSONLIGA EGENSKAPER:

Du ska kunna arbeta både självständigt och i team.

Du ska ha ett stort intresse för fordon och mekanik

Stor vikt läggs på noggrannhet, ansvarsfullhet, samarbetsförmåga, flexibilitet och servicekänsla.

Du ska i stressiga situationer kunna fatta snabba beslut

 

ARBETSTIDER OCH OMFATTNING Tillsvidareanställning heltid.

Arbetet sker ibland på helger samt alltid under högsäsonger (ex jul, nyår och påsk).

 

ERSÄTTNING Individuell lönesättning tillämpas.

 

SÖK TJÄNSTEN För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Helene Sollerhed, Jörgen

Hansson. (växel: 046-23 88 30) Vi arbetar kontinuerligt med urvalet så ansök gärna

omgående dock senast 18 april 2021.

Ansök

Område

[Annat...]

Beläggning

Tillsvidareanställning

Ort

Kävlinge

Publicerad

2021-04-01

Dela

Vill du bli medarbetare på Pågen?

Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot spontanansökningar utan hänvisar alla sökanden till våra lediga tjänster som läggs upp här på vår hemsida. Kopplat till dessa kan vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR-lagen.

Vill du veta mer om Pågen?

Kort om Pågen

En samlad överblick över hur det började för över 140 år sedan och vad vi gör idag.

LÄS MER

Vi bakar med kärlek

Betyder omtanke om råvaror, medarbetare, konsumenter och våra gemensamma resurser. 

LÄS MER

Våra Värderingar

Ledorden engagemang, mod, ansvar och gemenskap hjälper oss att leva värdegrunden.

LÄS MER

Arbetsmiljön i fokus

En god arbetsmiljö där våra medarbetare mår bra är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta baka bröd till kommande generationer, t.ex. att:

  • löpande se över arbetsmiljön, bedöma risker, åtgärda och följa upp för att förebygga risker för arbetsskador och arbetsrelaterad ohälsa.
  • skapa en stimulerande arbetsmiljö som ger möjlighet till personlig och yrkesmässig utveckling.
  • ha nolltolerans mot diskriminering, kränkande särbehandling och trakasserier.
  • mångfaldsaspekten alltid vägs in vid rekryteringar jämte verksamhetens behov av kompetens.
  • satsa på hälsofrämjande insatser och ha ett generöst friskvårdsprogram för medarbetarna.

 

Läs mer i vår hållbarhetsredovisning (sid 25-26)