Regional Kundchef med butik (RKC med butik), med placering i Östersund

Pågen söker nu en Regional Kundchef med butik (RKC med butik), med placering i Östersund

Är du en driven, självständig och ansvarsfull säljare som vill jobba med spännande och välkända produkter?

Då kan detta vara jobbet för dig!

 

Arbetsbeskrivning

Det primära uppdraget för RKC med butik är att ansvara för att öka försäljningen genom att vägleda och rådge butiker om produkter, placering, priser och kampanjer, och skapa lönsamhet.  

Vidare ingår att sälja in kampanjer, genomföra större exponeringar, events och att ansvara för säljaktiviteter.

I arbetsuppgifterna ingår även att säkra ett effektivt sortiment samt analysera och förmedla statistik på kundnivå. Du är även ansvarig för kategoriarbete på tilldelat område samt att koordinera samarbetet med butikssäljarna.

Du ingår i ett team av dedikerade säljare och rapporterar till Regionchefen.

Enkel beskrivning:

Distriktet är Jämtland/Härjedalen med ca 60 kunder

RKC sköter om Pågens brödleverans på en stor butik 5dgr/v.

Man startar arbetsdagen kl 6.00 och lastar på Schenker för leverans av färskt bröd till sin butik.

Sen åker RKC ut på kundbesök till övriga kunder på regionen för att avsluta dagen med ett återbesök på sin butik för att fronta/fylla på Pågens bröd i hyllan och göra order till nästa leverans

Som tjänsten är tänkt just nu har RKC en B-lastbil för att kunna frakta brödet till sin butik. B-lastbilen använder man sen till övriga kundbesök.

 

Vem är du?

Du har minst 3 års erfarenhet från kvalificerad och dokumenterat framgångsrik försäljning inom livsmedelsbranschen, eller från butiksarbete inom DVH.

Erfarenhet från kategoriarbete är meriterande, liksom ekonomi- och/eller marknadsföringsutbildning.

För att lyckas i rollen behöver du vara matematiskt analytisk, effektiv och självgående, relationsskapande och affärsmässig. Du är van att se olika affärsmöjligheter i butiken och ser det som en självklarhet att fokusera på lönsamhet. Du tar egna initiativ och har en god problemlösningsförmåga.

Du får gärna ha erfarenhet från personalledning, men befattningen omfattar inte personalansvar.

Du måste ha B-körkort, goda ekonomi- och IT-kunskaper, samt goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Vad erbjuder vi dig?

På Pågen bakar vi med kärlek – och vårt uppdrag är långsiktigt. 
För att trivas hos oss bör dina värderingar stämma överens med våra, dvs Engagemang, Mod, Ansvar och Gemenskap.

Det är en rolig och aktiv roll, och vi ger dig möjlighet att jobba självständigt och med stort eget ansvar.

 

Ansökan

För mer information om tjänsten, kontakta Regionchef Peter Bengtsson på tel 040 - 672 80 39 eller peter.bengtsson@pagen.se

Om du tycker att tjänsten låter spännande så sänd ett personligt brev och CV till oss snarast, dock senast den 10dec. Vi kommer att läsa ansökningar löpande.

 

 

 

Ansök

Område

Försäljning, inköp, marknadsföring

Beläggning

Tillsvidareanställning

Ort

Östersund

Publicerad

2020-11-16

Dela

Vill du bli medarbetare på Pågen?

Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot spontanansökningar utan hänvisar alla sökanden till våra lediga tjänster som läggs upp här på vår hemsida. Kopplat till dessa kan vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR-lagen.

Vill du veta mer om Pågen?

Kort om Pågen

En samlad överblick över hur det började för över 140 år sedan och vad vi gör idag.

LÄS MER

Vi bakar med kärlek

Betyder omtanke om råvaror, medarbetare, konsumenter och våra gemensamma resurser. 

LÄS MER

Våra Värderingar

Ledorden engagemang, mod, ansvar och gemenskap hjälper oss att leva värdegrunden.

LÄS MER

Arbetsmiljön i fokus

En god arbetsmiljö där våra medarbetare mår bra är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta baka bröd till kommande generationer, t.ex. att:

  • löpande se över arbetsmiljön, bedöma risker, åtgärda och följa upp för att förebygga risker för arbetsskador och arbetsrelaterad ohälsa.
  • skapa en stimulerande arbetsmiljö som ger möjlighet till personlig och yrkesmässig utveckling.
  • ha nolltolerans mot diskriminering, kränkande särbehandling och trakasserier.
  • mångfaldsaspekten alltid vägs in vid rekryteringar jämte verksamhetens behov av kompetens.
  • satsa på hälsofrämjande insatser och ha ett generöst friskvårdsprogram för medarbetarna.

 

Läs mer i vår hållbarhetsredovisning (sid 25-26)