Trade Marketing Manager

 

Är du en kreativ, driven, strukturerad person med erfarenhet av att driva butikskampanjer i dagligvaruhandeln och söker du en ny utmaning? Då kan detta vara ett jobb för dig!

Till ett föräldravikariat söker vi nu en Trade Marketing Manager som ska ansvara för att utveckla butikskampanjer och aktiviteter i butik som stödjer den övergripande marknadsstrategin med målsättning att stärka Pågens position och tillväxt på den svenska marknaden. I den här rollen jobbar du tätt och tvärfunktionellt med kollegor inom bland annat marknad, kund & kategori, inköp och sälj. Du samarbetar även med nordiska trade kollegor för utbyte av information, inspiration och utveckling av gemensamma nordiska trade kampanjer.

Huvudansvaret är att vara med och utveckla en marknadsstrategi i butik och vi söker dig som tänker kreativt och kommer med nya innovativa lösningar och som har en stor förståelse för kundens köpbeteende i butik. Tillsammans med teamet utarbetar du och säkerställer en aktivitetsplan. Ditt fokus är att skapa butiksmaterial/POS material där våra produkter syns och får de bästa förutsättningarna samt förmedla information till vår interna säljorganisation.

I rollen ingår det dagligen kontakt med olika leverantörer och reklambyråer och du deltar även i relevanta upphandlingar för rollen.

I rollen som Trade Marketing Manager ingår följande ansvar och arbetsuppgifter:

  • Tillsammans med Senior Trade Maketing Manager leda utvecklingen av butiksaktiviteter med syfte att driva efterfrågan på våra produkter.
  • Framtagande av innovationer för att öka och driva uppmärksamhet i butik.
  • Utifrån marknadsplanen ta fram rätt mix av aktiviteter i butikerna. Aktiviteterna kan bland annat innefatta konsumentkampanjer, säljlösningar samt att driva fortsatt utveckling av det visuella uttrycket i brödavdelningen.
  • Ansvara för att implementera och säkerställa att kampanjerna tas fram inom satt tidsram, genomförs och utvärderas i Sverige.
  • Ansvar för budget och kostnadsuppföljning av aktiviteter.
  • Administration såsom att upprätthålla och säkerställa information i interna system.

 

Vi söker dig som:

Har en akademisk utbildning inom marknadsföring el annan relevant utbildning samt mycket god erfarenhet cirka (2-3 år) av konsumentmarknadsföring inom FMCG (snabbrörliga konsumentvaror).

Vi ser gärna att du har erfarenhet från att driva butiksaktiviteter i dagligvaruhandeln och att du har god kunskap om vilka säljdrivande mekaniker som fungerar. Som person är du kreativ och kommer med nya innovativa lösningar utifrån ett konsument- och kategoriperspektiv.

Du har lätt för att uttrycka dig skriftligt och muntligt, både på svenska och engelska, och tycker om att hålla presentationer i olika forum.

För att lyckas och trivas i rollen behöver du ha förmågan att arbeta självständigt/ta egna initiativ och att fatta beslut. Du gillar att anta nya utmaningar, är lyhörd och anpassningsbar och har förmågan att entusiasmera och engagera andra. Vidare är du analytisk, strukturerad och lösningsorienterad. Du har en mycket god kommunikationsförmåga, är resultatorienterad och är en lagspelare med stort driv.

Naturligtvis är du obehindrad i tal och skrift på både svenska och engelska.

Välkommen med din ansökan senast den 28 september. Har du frågor om tjänsten kontakta Lidija Baljak på 040 – 323940.

 

 

Ansök

Område

Försäljning, inköp, marknadsföring

Beläggning

Tidsbegränsad anställning

Ort

Malmö

Publicerad

2020-09-10

Dela

Vill du jobba på Pågen?

Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot spontanansökningar utan hänvisar alla sökanden till våra lediga tjänster som läggs upp här på vår hemsida. Kopplat till dessa kan vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR-lagen.

Vill du veta mer om Pågen?

Kort om Pågen

En samlad överblick över hur det började för över 140 år sedan och vad vi gör idag.

LÄS MER

Vi bakar med kärlek

Betyder omtanke om råvaror, medarbetare, konsumenter och våra gemensamma resurser. 

LÄS MER

Våra Värderingar

Ledorden engagemang, mod, ansvar och gemenskap hjälper oss att leva värdegrunden.

LÄS MER

Arbetsmiljön i fokus

En god arbetsmiljö där våra medarbetare mår bra är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta baka bröd till kommande generationer, t.ex. att:

  • löpande se över arbetsmiljön, bedöma risker, åtgärda och följa upp för att förebygga risker för arbetsskador och arbetsrelaterad ohälsa.
  • skapa en stimulerande arbetsmiljö som ger möjlighet till personlig och yrkesmässig utveckling.
  • ha nolltolerans mot diskriminering, kränkande särbehandling och trakasserier.
  • mångfaldsaspekten alltid vägs in vid rekryteringar jämte verksamhetens behov av kompetens.
  • satsa på hälsofrämjande insatser och ha ett generöst friskvårdsprogram för medarbetarna.

 

Läs mer i vår hållbarhetsredovisning (sid 25-26)