Är du en strategisk och resultatorienterad Brand Marketing Manager med stark kommersiell förståelse och passion för varumärkesutveckling? Har du erfarenhet av att bygga varumärken på internationell nivå? Söker du en nyckelroll med ansvar för att utveckla och driva varumärkenas synlighet i både digitala och traditionella kanaler?
Perfekt!
Just nu tillsätter vi rollen som Brand Marketing Manager för våra Gifflar. Vi ser fram emot att höra ifrån dig som är redo att skapa verkligt värde och långsiktig tillväxt för våra varumärken.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Rollen, som ansvarig för våra varumärken Gifflar och Krisprolls, har ett starkt kommersiellt och internationellt fokus som innebär kunskap om marknader, konkurrenter och konsumentpreferenser. Här blir förmågan att se helheten viktig. Bland dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden ingår att:
Tjänsten som Brand Marketing Manager är på heltid med placering i Malmö. Du rapporterar till vår Head of Brand and Marketing och ingår i ett team om sex personer. Tillgänglighet och närvaro är viktigt för oss och det är därför en förutsättning att du är bosatt i regionen. Resor förekommer då och då (uppskattningsvis några resdagar per månad).
Kvalifikationer och personlighet
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning (t.ex. kandidat-/magisterexamen i företagsekonomi med inriktning på marknadsföring eller strategi). Vidare har du, i närtid, omkring fem års relevant erfarenhet av marknadsföring och varumärkeshantering. Erfarenhet inom FMCG på nordiska och/eller internationella marknader är ett krav och erfarenhet från livsmedelsindustrin är meriterande. Konkret har du/är du:
Som person är du kommersiell, strategisk, analytisk, resultatorienterad, konsumentfokuserad och varumärkesdriven. Du är också engagerad, teamorienterad och strävar efter continuous improvement i allt du gör.
Kontakt och ansökan
I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vänligen inkludera, i din ansökan, CV och ett motivationsbrev på svenska som svarar på:
Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, 070-554 03 42, helena.heijmink@comcube.se eller Helena Fransson, 070-554 05 04 eller, som hjälper oss i detta uppdrag.
Notera att vi arbetar med löpande urval. Vi tar endast emot ansökningar via ovan länk. Varmt välkommen med din ansökan!
Pågen är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Vi är ett familjeföretag i femte generationen, vars bagartradition sträcker sig tillbaka till 1878 då Anders och Matilda Påhlsson började baka och sälja bröd i sitt hem på Tallgatan i Malmö. Pågen startade sin historia som ett litet bageri, och samma bagarkunskap präglar fortfarande brödbaket, om än i mycket större skala. Idag har vi två bagerier där våra duktiga bagare bakar varje dag. Vi har ett långsiktigt och hållbart perspektiv med omsorg om våra medarbetare, kunder, konsumenter och vår jord. Vi brukar säga att "Vi bakar för framtida generationer, för det vi bakar vill vi kunna ge till våra barn". På Pågen har vi ett 30-tal olika färska matbröd i vårt sortiment, bland annat kända varumärken som LingonGrova, Levain och Hönökaka, men även Nordens mest sålda fikabröd Gifflar. Vi bakar också världens mest populära skorpor. Totalt har Pågen ca 60 produkter i sitt sortiment. Våra goda matbröd säljs i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Island och Tyskland. Gifflar och Krisprolls exporteras till ca 25 länder. Omsättning ca 3,8 miljarder SEK och ca 1450 medarbetare. Läs mer på www.pagen.se AnsökTyvärr har vi inte möjlighet att ta emot spontanansökningar utan hänvisar alla sökanden till våra lediga tjänster som läggs upp här på vår hemsida. Kopplat till dessa kan vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR-lagen.
En samlad överblick över hur det började för över 140 år sedan och vad vi gör idag.
LÄS MER
Betyder omtanke om råvaror, medarbetare, konsumenter och våra gemensamma resurser.
LÄS MER
Ledorden engagemang, mod, ansvar och gemenskap hjälper oss att leva värdegrunden.
LÄS MER
En god arbetsmiljö där våra medarbetare mår bra är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta baka bröd till kommande generationer, t.ex. att: