KAM Storhushåll

Key Account Manager Storhushåll på Pågen

Är du driven, självständig och ansvarsfull och vill jobba med spännande och välkända produkter? Söker du nya utmaningar och vill jobba i ett dynamiskt team i ett dynamiskt företag där du får möjlighet att vara med och påverka din roll? Då kan detta vara jobbet för dig!

Arbetsbeskrivning

Det primära uppdraget för KAM Storhushåll är att utveckla Pågens affär inom foodservicekanalen.

Rollen innebär att vara kund- och avtalsansvarig inom affärsområde Storhushåll på avsatt distrikt och med fokus på offentlig sektor samt utvalda grossister och privata kunder (fryst och färskt). Vidare innebär den att vara ansvarig för utveckling av befintliga och nya kunder genom säljbearbetning på central nivå av utvalda grossister, kostchefer/upphandlare samt med övriga privata kunder.

Övriga arbetsuppgifter innebär:

·         Ansvar för offentliga upphandlingar (följa timings, planera, besvara och följa upp)

·         Säkerställa Pågens position på grossisternas anbudsgrupper och lokala grossistkontor

·         Ansvar för lokala grossist- och kommunmässor

·         Bevaka aviserade upphandlingar

·         Svara på anbud utifrån kommersiella grunder (lönsamhet, strategiskt)

·         Svara på grossistupphandling (M&S, Menigo, Svensk Cater)

·         Följa upp antagna anbud

·         Löpande analysera anbudsmarknaden, pris, sortiment, krav etc.

Du kommer att arbeta i nära samarbete med övriga KAM, ingå i det centrala KAM teamet, rapportera till Teamlead KAM och vara placerad på vårt kontor i Malmö.

Rollen innebär en del resor med övernattning för att medverka på branschmässor, grossistmässor, anbudsmässor och SOK.

Vem är du?

Du har relevant högskoleutbildning eller alternativ eftergymnasial utbildning. Det är en fördel om du har en kandidatexamen som kostvetare/kostekonom el ekonomi.

Du har minst fem års arbetslivserfarenhet inom något av följande områden: försäljning FMCG med inriktning livsmedel mot B2B, offentlig sektor och hotell- och restaurangbranschen.

Om du redan har upparbetade kundrelationer-/kontakter inom offentliga/kommersiella kedjekunder är det en klar fördel.

För att lyckas i rollen behöver du ha god affärsförståelse inom foodservice/storhushåll, med fördel inom offentlig sektor, insikter inom lagen om offentlig upphandling, god förhandlingsvana samt vana att arbeta med ekonomi och budgetplanering.

Som person besitter du en god förmåga att sälja och att övertyga, att kommunicera och att hålla presentationer. Vidare behöver du vara analytisk, resultatorienterad och ha ett starkt driv att uppnå resultat. Att skapa långsiktiga relationer och att vara serviceinriktad är självklart för dig. Du har modet att våga utmana och har hög integritet och inger förtroende.

Vad erbjuder vi dig?

På Pågen bakar vi med kärlek – och vårt uppdrag är långsiktigt. Hos oss kan du förvänta dig:

  • En entreprenörsdriven kultur med korta beslutsvägar och stark lokal förankring
  • Ett företag med positiv försäljningsutveckling i en stabil bransch, både i Sverige och internationellt
  • Att bli en del av ett erfaret och engagerat team med stor samlad kompetens

Rollen som KAM Storhushåll är en rolig och aktiv roll där du får möjlighet att utveckla affären, jobba självständigt och få ett stort eget ansvar. Då rollen är ny finns det stora möjligheter att påverka och bygga nya strukturer.

Ansökan

För mer information om tjänsten, kontakta Magnus Lindén, på telefon 0705-50 32 18.

Om du tycker att tjänsten låter spännande så ansök via vår hemsida: www.pagen.se snarast, dock senast den 7 november 2025.

Ansök

Område

Försäljning, inköp, marknadsföring

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Ort

Malmö
Se på karta

Publicerad

2025-10-15

Sista ansökningsdatum

2025-11-07

Dela

Jobba hos oss | Pågen

Vill du bli medarbetare på Pågen?

Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot spontanansökningar utan hänvisar alla sökanden till våra lediga tjänster som läggs upp här på vår hemsida. Kopplat till dessa kan vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR-lagen.

Vill du veta mer om Pågen?

Kort om Pågen

En samlad överblick över hur det började för över 140 år sedan och vad vi gör idag.

LÄS MER

Vi bakar med kärlek

Betyder omtanke om råvaror, medarbetare, konsumenter och våra gemensamma resurser. 

LÄS MER

Våra Värderingar

Ledorden engagemang, mod, ansvar och gemenskap hjälper oss att leva värdegrunden.

LÄS MER

Bagare pågen vid deggrytor | Pågen

Arbetsmiljön i fokus

En god arbetsmiljö där våra medarbetare mår bra är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta baka bröd till kommande generationer, t.ex. att:

  • löpande se över arbetsmiljön, bedöma risker, åtgärda och följa upp för att förebygga risker för arbetsskador och arbetsrelaterad ohälsa.
  • skapa en stimulerande arbetsmiljö som ger möjlighet till personlig och yrkesmässig utveckling.
  • ha nolltolerans mot diskriminering, kränkande särbehandling och trakasserier.
  • mångfaldsaspekten alltid vägs in vid rekryteringar jämte verksamhetens behov av kompetens.
  • satsa på hälsofrämjande insatser och ha ett generöst friskvårdsprogram för medarbetarna.