Är du en strategisk och resultatorienterad Key Account Manager och en fena på att driva och utveckla långsiktiga affärsrelationer med kunder? Så bra!
För just nu letar vi efter en KAM som ska förstärka vårt härliga och engagerade team i Malmö. Tjänsten är ett vikariat/visstidsanställning på ca 12 månader med start omgående.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Huvuduppgiften som Key Account Manager på Pågen är att driva och utveckla en långsiktig affärsrelation med våra viktigaste kunder. Lönsam tillväxt för Pågen, våra kunder och för totala kategorin är målsättningen. Att utveckla strategier och kundplaner för att uppnå våra målsättningar kommer vara en förutsättning för att uppnå resultat.
Jobbinnehavaren är Pågens ansikte utåt och förväntas att skapa förutsättningarna för att bredda kontaktytorna mot vår egen såväl som kundens organisation. Att skapa gemensamma handlingsplaner tillsammans med våra kunder blir en framgångsfaktor.
Tjänsten ansvarar för att optimera investeringar för lönsam tillväxt i de utvalda kanalerna. Key Account Manager ansvarar för att regelbundet reflektera förväntningar i prognoser och i förbindelse med dessa flagga möjligheter och risker.
Bland dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden ingår att:
· Driva kundengagemang för att bygga och underhålla en stark och långsiktig affärsrelation
· Leverera lönsam tillväxt för tilldelade kunder och säkra uppföljning på närbesläktade KPI:er
· Utveckla kundplan med tydliga målsättningar och KPI:er baserat på överordnad kategoriplan
· Utveckla och skapa övertygande säljfrämjande lösningar för att supportera lanseringar och målsättningar i den gemensamma handlingsplanen
· Initiera, utveckla och koordinera insatser för att maximera utbyte mellan leverantör och kund
· Planera och optimera investeringar för lönsam tillväxt i de utvalda kanalerna
· Tillhandahålla prognos med tillhörande risker & möjligheter till den interna S&OP-processen
Kvalifikationer och personlighet
Vi söker dig som har en relevant utbildning och minst 5 års erfarenhet från liknande roll inom FMCG. Om du har erfarenhet från en KAM roll inom färska varuflöden är det en merit.
Konkret har du/är du:
Som person är du kommersiell, strategisk, analytisk, resultatorienterad, kundfokuserad och har hög integritet och inger förtroende. Du är en relationsbyggare som också är engagerad, teamorienterad och strävar efter continuous improvement i allt du gör.
Kontakt och ansökan
Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Filip Lundh, Kommersiell Direktör, filip.lundh@pagen.se.
Välkommen med din ansökan senast den 13 december men gärna tidigare då vi har löpande urval.
Pågen är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Vi är ett familjeföretag i femte generationen, vars bagartradition sträcker sig tillbaka till 1878 då Anders och Matilda Påhlsson började baka och sälja bröd i sitt hem på Tallgatan i Malmö. Pågen startade sin historia som ett litet bageri, och samma bagarkunskap präglar fortfarande brödbaket, om än i mycket större skala. Idag har vi två bagerier där våra duktiga bagare bakar varje dag. Vi har ett långsiktigt och hållbart perspektiv med omsorg om våra medarbetare, kunder, konsumenter och vår jord. Vi brukar säga att "Vi bakar för framtida generationer, för det vi bakar vill vi kunna ge till våra barn". På Pågen har vi ett 30-tal olika färska matbröd i vårt sortiment, bland annat kända varumärken som LingonGrova, Levain och Hönökaka, men även Nordens mest sålda fikabröd Gifflar. Vi bakar också världens mest populära skorpor. Totalt har Pågen ca 60 produkter i sitt sortiment. Våra goda matbröd säljs i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Island och Tyskland. Gifflar och Krisprolls exporteras till ca 25 länder. Omsättning ca 3,8 miljarder SEK och ca 1450 medarbetare. AnsökTyvärr har vi inte möjlighet att ta emot spontanansökningar utan hänvisar alla sökanden till våra lediga tjänster som läggs upp här på vår hemsida. Kopplat till dessa kan vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR-lagen.
En samlad överblick över hur det började för över 140 år sedan och vad vi gör idag.
LÄS MER
Betyder omtanke om råvaror, medarbetare, konsumenter och våra gemensamma resurser.
LÄS MER
Ledorden engagemang, mod, ansvar och gemenskap hjälper oss att leva värdegrunden.
LÄS MER
En god arbetsmiljö där våra medarbetare mår bra är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta baka bröd till kommande generationer, t.ex. att: