Pågen söker Ekonomiassistent

 

Pågen söker nu en Ekonomiassistent till ekonomiavdelningen. Du kommer att ingå i Pågens Shared Service Centre. Avdelningen sköter redovisningen för bolagen i Pågengruppen, totalt över 20 bolag. Vi är ett team på 12 personer som arbetar här, varav 6 är ekonomiassistenter.   

 

Jobbet som ekonomiassistent:

Vi erbjuder dig att bli en del av vårt team där du huvudsakligen kommer att jobba med ankomstregistrering av leverantörsfakturor som sedan hanteras elektroniskt i organisationen. Du skapar mallar, scannar in fakturor, konterar och har kontakten med de olika avdelningarna i organisationen. Vi jobbar tillsammans så du kommer även att supporta inom andra områden, som till exempel kontoavstämning, löpande bokföring och vidarefakturering av kostnader. 

Bakgrund och erfarenhet:

Du är gymnasieekonom eller har en likvärdig, yrkesinriktad utbildning inom ekonomi samt minst 2-4 års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning. Då du sitter som spindeln i nätet och kommunicerar såväl med våra leverantörer som med medarbetare i hela organisationen är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Du bör även ha erfarenhet av system för hantering av leverantörsfakturor, gärna OPTO, samt affärssystemet Microsoft Dynamics AX (Axapta) eller liknande affärssystem. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketet.

Vem är du?

Som person är du social, engagerad, strukturerad, noggrann och självgående. Du vill vara en del av vårt team där vi jobbar i enlighet med Pågens gemensamma värderingar och mål.  Du är positiv, tar gärna egna initiativ och ansvar och har viljan att förändra till det bättre.

Sök tjänsten:

Tjänsten är på heltid med 6 månaders provanställning. Önskat tillträde är augusti 2019 eller enligt överenskommelse.

Din ansökan vill vi ha senast 2019-06-14.

Urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag!

Inför varje rekrytering tar vi ställning till relevanta rekryteringskanaler. Därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Tack!

 

 

 

Ansök

Område

Administration, ekonomi, juridik

Beläggning

Tillsvidareanställning

Ort

Malmö

Publicerad

2019-06-05

Dela

Kontakta Pågens HR-avdelning

Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot spontanansökningar utan hänvisar alla sökanden till våra lediga tjänster som läggs upp här på vår hemsida. Kopplat till dessa kan vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR-lagen.

Vid övriga frågor eller ärenden är du välkommen att maila oss på: hr@pagen.se

Vill du veta mer om Pågen?

Kort om Pågen

En samlad överblick över hur det började för över 140 år sedan och vad vi gör idag.

LÄS MER

Vi bakar med kärlek

Betyder omtanke om råvaror, medarbetare, konsumenter och våra gemensamma resurser. 

LÄS MER

Våra Värderingar

Ledorden engagemang, mod, ansvar och gemenskap hjälper oss att leva värdegrunden.

LÄS MER

Arbetsmiljön i fokus

En god arbetsmiljö där våra medarbetare mår bra är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta baka bröd till kommande generationer, t.ex. att:

  • löpande se över arbetsmiljön, bedöma risker, åtgärda och följa upp för att förebygga risker för arbetsskador och arbetsrelaterad ohälsa.
  • skapa en stimulerande arbetsmiljö som ger möjlighet till personlig och yrkesmässig utveckling.
  • ha nolltolerans mot diskriminering, kränkande särbehandling och trakasserier.
  • mångfaldsaspekten alltid vägs in vid rekryteringar jämte verksamhetens behov av kompetens.
  • satsa på hälsofrämjande insatser och ha ett generöst friskvårdsprogram för medarbetarna.

 

Läs mer i vår hållbarhetsredovisning (sid 25-26)

Pågen använder cookies för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. Läs mer om cookies.